Sep 19, 2010

Menyesal kah saya?

Tempat: Depan tv
Masa: 8.30 pm
Lagu Tema: Lagu Siti
Mood: Sedih (Maklumlah pas balik dr kampung)


Selamat Hari Raya kwn2....
Hmmm....entri kali neh nak cerita sadis sket
(Sadis ke?)
Saya br je sampai dari kampung
2,3 hari lepas tiba2
Wajah Dekan saya di Universiti Malaya muncul



Tup tap jek dia muncul....
Apekah petanda ini?
Jeng..jeng..jeng...



Bukan petanda pun sebenarnya...
Tapi ingatan yang bila saya teringat
Rasa menyesal tu seperti menebal dalam diri
Patutke perasaan itu wujud?



Tapi.....
Kita x sepatutnya menyesal kan...
Keputusan dah dibuat ketika itu
So, kena redha dan berusaha ke arah itu...



Alamak, panjangnye muqaddimah....
Sebenarnya nak luahkan perasaan....
Rasa menyesal lak masa dekan offer saya sambung Master n pHD
Fully sponsored by University of Malaya lak tuh..
Tapi, saya tolak.....huhuhu
Rasa menyesal tu smpai skang masih wujud.....



12 Ogos 2006
Selepas grad, tiba2 di depan Rumah Universiti
Muncul seorang dekan dtg menghampiri saya


"Awak Intan Sufia kan?"
"Ya saya", jwb saya dgn lemah lembut (nak jugak...haha)



" Sy nak offer awak buat master n pHD, fully sponsored by UM kat oversea..Isnin datang ofis sy..kita bincang"
(OMG...dlm hati sy cukup berbunga2......seyes....tapi.....)
Kenapalah saya menolak ketika itu??????????????
Reason x kukuh lak tu...
Tolak semata-mata menjaga hati seorang Pathologist
Yang mana saya berjanji dgn dia saya takkan keje ngn kompeni lain
(first time keje lah katakan)
Bila dekan tu offer, janji itu muncul di kepala...
hati nak sgt sambung belajar
Mana nak cekau peluang dpt offer cam gini lagi...
tapi hati saya....bila fikir dah berjanji, camne nak mungkiri....
Huhuhuhuhu (semoga hikmahnya cukup besar utk saya nnti..aminn)



~ RauNa SaFia ~




No comments:

Post a Comment