Jan 2, 2014

2014~My First Episode

Assalamualaikum semua..

Sekejap je dah 2 Jan kan?..hmm..by the way..esok tak keje...yeay..Johor tak keje esok...our wekend has been changed to Friday and Saturday...and the best part is Thursday last by 3.30pm..awesome rite?..but..entitled only for government servant...yata ne!!

I love when Friday is weekend...really do....hehe..dunno other's opinion...

Ok full stop for the long intro.....sambung entry for tonight...first entry of 2014..nampak tak gambar sejadah tu?...haa..tu bukan Sufi punye...Sufi jumpe masa balik keje yesterday...lebih kurang 5.30pm...jalan nak pi kete Sufi..tup tup..nampak sejadah biru kt jalan...

Dalam hati...'Aik, sape punye ni?'...belek2 sejadah takdak nama...kot2 la ade tulis nama macam kat boarding school dulu2..hehehe

Allah gerakkan hati untuk amik sejadah tu...memula ingat macam nak sangkut je kt wall parking motor...tp terfikir..'nanti kalau hujan camne?...basah plak sejadah ni karang'...

Takpe la..lantas Sufi amik sejadah tu..lipat2...masukkan lam kete Sufi...dalam hati esok nak buat iklan utk sesape yang empunya boleh jumpe Sufi...

Tapi yang menariknya cerita ni..tau tak sape punye sejadah tu?...tak jauh pun...ghupe-ghupenye staff Sufi punye....camne Sufi tau?...

Pepagi tadi...masuk keje...bermulalah dialog seperti berikut:

Kak Lili:  ' Cik Sufi ada nampak tak sejadah kat jalan semalam?

Saya: Ada...saya ambil..simpankan...ingat nak buat iklan...akak punye ke?

Kak Lili: Tak...En. Bakar punye..dia tanya tadi ade sesape nampak tak....kitorang nak amik gak semalam, tapi takut tuan empunya patah balik....tu yang tak amik'

Saya: Oooo..En Bakar punya....nasib baik staff kite punya..lagi senang...saya tak payah buat iklan....hehe..

Lantas terus saya bgtau staff saya tu yang sejadah dia selamat..hehe...'dalam hati ingat kalau tuan dia tak tuntut nak letak kat surau hospital je'...maafkan saya  En Bakar sebab terlintas mcm gitu...

'Terus..Allah sambungkan balik hubungan staff dan ketua menjadi lebih baik...disebabkan oleh sehelai sejadah'

Terima kasih Ya Rahim....

Luv,
~~RaunaSafia ~ ~

No comments:

Post a Comment