Jan 2, 2010

Bagaikan Sakti: Kombinasi Suara Yang Paling Mantop








Seni ngn aku mmg x leh dipisahkan.....mcm irama dan lagu....mcm isi ngn kuku......mesti org x percaya...aku nih nampak brutal....(rasanye la) tapi minat2 seni lak.....tp, ape aku boleh buat...darah seni byk mengalir dlm bdn aku kot.....hahahahha....

Aku suke tgk teater (tapi x de geng gi tgk)....suke tgk konsert2 especially kt istana budaya...tahun lepas semua konsert + teater kt istana budaya aku x leh gi sbb x de geng......thn ni klu ade, aku nk paksa org.....hehehehhe.....

It's hard to explain.....hanya org yang pernah duduk n menonton teater + konsert secara live je bleh menghayati kot.....perasaan yang sangat sukar digambarkan bila berada di dalam situasi tersebut.......eh..panjang plak mukaddimah aku nih....

Entry nih adalah untuk nak komen konsert Dato' Siti Nurhaliza & Sifu M.Nasir di Esplanade, Singapore (aku tgk kt astro 955 jek)....teringin sgt nk tgk konsert siti live.....last year kosert Satu pun x leh tgk...sumer reason sama....xde geng yg leh join....so, sape2 yg baca entry aku nih...if korg pun berseni mcm aku (chewah)...roger2 aku yek.....hehehhe....

Suara Dato' Siti & Sifu M.Nasir mmg x boleh dipertikaikan lg dah......Suara diorg mmg power....Sepanjang 3 jam Konsert tu berlangsung, aku rs bagaikan sakti, terpukau dgn lunak suara siti yg sgt merdu......Sifu M.Nasir yg sgt bertenaga, tarian dan gaya yg disampaikan...itulah Sifu M.Nasir....Lagu baru 'Hanya Semalam' membuatkan aku jatuh cinta lagi dgn suara diorg nih.....Lagu Ada Masa Mata menguji kemantapan vokal siti....Aku terpukau......

Tak dinafikan mmg kurniaan bakat seni pada diorg nih digunakan dgn sebaik2 nya.....kelunakan suara, kemerduan dan segalanya......aku terbayang2 kalau aku pun ade skali di Esplanade tu.. menyaksikan persembahan diva & sifu yang sememangnya merupakan bakat seni tanah air yang paling besar.......

No comments:

Post a Comment