Jan 22, 2010

CINCIN ITU MILIK SIAPA?

Masa: 4.20pm
Tempat: My Sweet Home
Lagu tema: (musik citer Merlin, sbb tgh tgk cite tuh)
Mood: Plain

Dear my sweet diary,

Ehem..ehem....seperti biasa adjust suara walopun sebenarnyer sambil tulis ni sambil ckp dalam hati...hahahahha.....hmm...ari ni aku sbnrnye x bp sihat, tapi nk gak gi opis sbb dok kt umah bowink.....tapi, bila dah sampai opis td, pas mkn ubat...kepala terus jd weng weng.....dah x leh konsentrat wat keje.....tapi gagahkan jugak mata buat keje2 yg sepatutnyer.....finally siap jugak la keje tuh.....

Then, aku panggil staf aku (staf kanan), n bgtau dia mungkin petang ni aku off petang....sbb x larat....aku nk gi klinik sejahtera, jumpe dr zura, tapi dia ade meeting pg td...hmmm....tepon klinik pakar, ty dr. wong ade ke tak, staff kt situ ckp x de.....so, nmpk gaya kena la gi A&E...aku mls nk gi kat A&E tu sbb biasalah ramai sgt yg jd wartawan.....klu ade Dr.Fadzul senang sket....deal je ngn dia...tp, dia keje mlm....huhuhhuhhu....

So, aku amik off petang...mmg bdn dah x larat.....tapi td, tgh kemas2 meja, tiba2 staff aku masuk bilik....ckp cam gini:

Staff itu: Cik Intan, tgk jari jap
Aku: nak wat pe..x boleh

Staff itu: Kejap jek...xde pape la..
Aku: tunjuk la jari.....(then, tiba2 dia menyarungkan cincin emas yg sgt la cantik kt jari tengah (jari manis ke namanye tuh?).

Staff itu: hmm....muat2.....cantik..
Aku: Sambil mmerhatikan cincin itu..mmg sungguh cantik..kena je ngn jari aku....

Staff itu: Hmm..padanlah....
Aku: hehehehhehe

Tapi, yang sebenarnye cincin itu bukan untuk aku......untuk staff aku yg akan pencen..hadiah dari jabatan aku kepada dia...pn saniah haron (jururawat masyarakat)...dalam hati aku, bgs betul staf2 aku ni...bg hadiah yang sgt bernilai....mesti staff aku terharu.....

Yang nak pencen nih nama dia Pn. Saniah Haron...aku panggil dia mak niah....dia mmg baik...sekejap je rsnye kenal dia..tup2 dah pencen dah......mak aku pun nnti mesti mcm gitu....lagi 2 tahun mak aku akan pencen.....sekejap je rs nnti 2 tahun tu berlalu...perjalanan aku lak masih panjang lg sbb belum 2 tahun berkhidmat ngn gomen nih....cita2 aku sgt besar......aku akan pastikan aku akan berjaya menjadi microbiologist yg terkenal....prinsip aku senang jek...x kesah la kite keje ape...tp, make sure We Are The BEST in our field.....(aku selalu bgtau student aku masa aku jd cikgu & pensyarah dulu)....

Hmm....panjang jugak coretan aku kali nih....rajin jugak aku tahun nih kan...tahun lepas ade 5 entry jek...tahun ni dah 8 entri masuk yg nih.....actually blogging nih sbnrnyer tempat meluahkan perasaan...ok...dah nak stop dah ni....mata ne!!

3 comments:

  1. ceh..aku ingat ko...hehehe...,ibu aku pencen tahun ni!!!! sekejap je kan....

    ReplyDelete
  2. Jar: tapi perasaan itu sukar digambarkan.....hahhahaha

    aim-a: muga2 insan yg akan menjadi pemimpin hidup aku akan menyarungkan cincin itu bila tibe masanye yang telah ditentukan Ilahi...(wah..sekejapnye rs ibu dah pencen....huhuhu, aku belum 2 thn keje, ibu dah nak pencen...nnti kursus budaya korporat dah x jumpe ibu...huhuhu)

    ReplyDelete