Jan 5, 2010

IMPIAN KU

Masa : 6.30 pm
Tempat : My Umah
Lagu tema : Srikandi Cinta Ku
Mood : Berbunga-bunga (tanpa tau kenapa)

Dear my sweet diary,

Setiap yang dijadikan ALLAH, ada pasangannya. Tidak dunia, nun di akhirat sana. Telinga, mata, tangan semuanya berpasang. Begitu juga lelaki dan perempuan. Aku yakin Allah jadikan semuanya berpasang. Aku harap aku dianugerahkan seorang pasangan yang beriman, yang dapat membimbing dan mendidik aku dan anak2 aku, yang sentiasa menyayangi dan menasihati aku.....Dan yang dapat menerima segala kelebihan dan kekurangan aku....kerana tidak semua org sempurna......

Kalau dulu...aku selalu nak cari org yang berharta (bukan faktor materialistik...tp, fikirkan zmn skang yg byk benda nk kena spend)...tapi skang...selepas bekerja.....persepsi aku dah bertukar.....kalau dulu sume ex-bf aku mesti engineer...tp, skang aku x nak.....bukan kemewahan yang aku cari sekarang.....tapi masa untuk bersama dgn keluarga,....

Aku selalu berfikir....cabaran untuk membesarkan anak zaman sekarang sgt besar.....dan budak2 zaman skang sume makin pandai......So, i set in my mind....aku nak cari seseorg yang family-oriented....yang suke spend masa bersama keluarganya.....yang bersama2 anak2 dan isteri....bersama mendidik dan membesarkan anak2......Bila aku keciklkan lg skop ini, mcm lagi susah nak cari calon......hehehhe....hmmm....nak cari yang terbaik bukan shj untuk diri sendiri...tp, untuk anak2....untuk ibu bapa.....sbb...kita kawen bukan hanya untuk sehari dua...tapi untuk selama-lamanya......dan kita bukan kawen untuk dia shj...tp, kawen dgn familynye skali.......

Aku berdoa aku akan berjumpa dgn insan yang akan sentiasa menyayangi aku.....aku akan pastikan dia sentiasa bahagia denganku......dan aku akan sentiasa berada di sampingnya tidak kira suka atau duka, susah atau senang, dan aku akan sentiasa menyayangi dia dunia dan akhirat.....amin....

4 comments:

  1. salam...
    pak long sentiasa berdoa moga usagi bertemu dengan pasangan yang terbaik antara yang terbaik...
    usaha,doa dan ikhtiar

    ReplyDelete
  2. Time kacih pak long...amin...muga2 ade seseorg yg akan sentiasa menyayangi sy.....;)

    ReplyDelete
  3. Blindart: Masih mencari2 si dia yang bakal menjadi sumber inspirasi setiap masa......;)

    ReplyDelete